pirmdiena, 2010. gada 27. septembris

Kūku mānija

Ojjjj, es jūtos lieliski, esmu pāris dienas atkaliņ bez neta notusējusies. Pa šo laiku zapaspēju izspiest 8l ābolu sulas, uzcept 4 kūkas, noskatīties kārtējo stulbā "Supernatural" seriāla (oj, iepatikās) sezonu (padsmit sērijas) un pa virsu mūviju "Shelter" (101 lieta tiek risināta) - totālākais marasms ( Džulianna Mūra mani samusināja. Cerēju, ka būs forša filma, bet sižets ala Supernatural, tikai 100x vārgāks.....)

Ja par kūkām - nofočēju tikai 2, atlikušās divas tika pārāk fiksi apēstas......

Biezpienmaize:

Pamatam un virsai gatavoju drupačas - 200g sviesta, kurš pakusis iztabas temperatūrā,  saberž kopā ar 150g cukura, kādiem 200g miltu un 1 -2 tk cepamā pulvera. Es visu gatavoju lielākoties "uz aci" un "tausti", tāpēc precīzi grami un daudzumi man ir grūti nosakāmi receptei. Svarīgi - lai sanāktu drupačas, to visu NEMAISĪT un nespaidīt, bet "berzt". Es izmantoju cepamo liekšķerīti ar kuru uz pannas apgriež otrādi pankokas... un ar to durstīju un graizīju mīklu:) Visam jābūt birstošam rezultātā:) Kad nu vēlamais birstīgums sasniegts, cepešpannā ieklājam cepamo papīru un ieberam (tieši tā! Ieberam!) 2/3 drupaču. Izlīdzinam vienmērīgi, lai visi stūri ar drupačām.

Masai: kilograms biezpiena (es šajā receptē gatavoju ar puskilo biezpiena un 3 olām un sapratu, ka daudz par maz!), 6 olu dzeltenumi, 150g cukurs, čupiņa izmērcētu rozīņu. Ir tauta, kuri liek klāt biezpienam saldo krējumu. Ojjjjj, tā jau šitā kūka ir kaloriju bumba, saldais krējums ir izvirtība:)  Olu baltumus kuļam atsevišķi un masā iecilājam beigās:) Masu klāj veidnē pa virsu drupačām un atlikušās drupačas saber pa virsu masai. Volā! Šaujam iekš cepeškrāsns. Es cepu 220grādos minūtes 40 - 45. Jāskatās, kad paliek zeltaini brūns:) 


Ābolmaize (plātsmaize):


Pamatam: kefīra mīkla - lielajai cepešpannai 6 olu dzeltenumi, 3glāzes kefīra, milti (nu nejautājiet... bēru, bēru....... 3-4 glāzes?), 2 glāzes cukurs, 1 ēd karote vaniļas cukura un 1 tējkarote cepamā pulvera.
Visu gāžam kopā. Olu baltumus tik atsevišķi saputojam un beigās pievienojam. 
Cepampannā izklājam cepamo papīru un ielejam mīklu. 
Virsiņai kādi 5 lieli āboli - nomizojam un sagriežam plānās šķēlītēs:) Smuki izkārtojam uz mīklas. Tad apkaisam ar cukuru (atkarībā no ābolu skābuma, variējam ar cukura daudzumu), tad apsmērējam plānā kārtiņā ar skābo krējumu un uzkaisam kanēli. Volā - šaujam iekš tās krāsnes! Un atkal es kādas 45 min cepināju 220 grādos. :) 
Man palika pāri mīkla un es uzmiksēju āboldrupačkūku:) Pamatā drupačas, pa virsu mīklu uzlēju, tad āboli, tad cukuriņš un atkal drupačas, apsmidzināju ar aveņu ievārījumu visu :) It kā pamainīju sīkumus, bet  garrrrša pilnīgi citādāka:) 

1 komentārs: